خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران : به اعتقاد یک وبلاگنویس، بخش عمدهای از اعتماد مخاطبان به وبلاگها نتیجه اعتبار محتوای آنهاست. در عین حال بسیاری از روزنامه نگارانی که در گذشته سوژههای روزانه خود را در نتیجه تعاملات خویش در جامعه به دست میآوردند، امروزه این اطلاعات را با سرک کشیدن به دفترچههای خاطرات مجازی دیگران به دست میآورند. جواد صبوحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: فرض انحصار، تعیین الگوهای یکنواخت و نیز تعیین ظرفیت حضور در ظرف مجازی، با انگیزههای پیدایش و توسعه آن سازگار نیست؛ چراکه در چنین عرصهای مفهوم تمرکز با مفاهیمی چون فرصت حضور منطقی و امکان گفتمان متقابل افراد بیمعناست. به گفتهی وی، ثبت خاطرات روزانه بخشی از هویت اجتنابناپذیر وبلاگهاست و شاید از همین روست که وبلاگ را دفترچه خاطرات شخصی مینامیم. امروزه کمتر کسی است که نداند نه وبلاگها را میتوان منابع قابل ارجاع و استناد دانست و نه میتوان تمامی وبلاگنویسان را منابع مطمئن و مورد وثوق به شمار آورد. صبوحی تصریح کرد: ظهور شبکههای نوین اجتماعی همچون بسیاری از مظاهر دیگر فناوری، باور و درک توسعه پرشتاب پدیدههای این چنینی را بیش از گذشته برای استفادهکنندگان آن ملموستر کرده است. کارکرد مشابه وبلاگها و شبکههای اجتماعی از یک سوی و تاثیر پذیری این دو از یکدیگر ضرورت وجود آنها را نیز بیش از پیش مشخص میسازد. در عین حال به نظر میرسد آنچه را که بتوان به عنوان چالش همزیستی وبلاگها و شبکههای اجتماعی دانست، ایجاد پارازیتهای هویتی و اختلال در انتقال پیام به مخاطبان آنهاست. وی همچنین گفت: فرآیند تدریجی رشد و توسعه موزون وبلاگها، برآیند غیرقابل کتمانی است از بلوغ رفتار ارتباطی، ارتقای ادراک رسانهای و نقش سازنده بخش قابل ملاحظهای از وبلاگنویسان در فرآیند تحولات اجتماعی. از همین منظر شاید بتوان سطحینگری و ترس از استحاله مفاهیمی همچون اخلاق و سرانجام بازگشت به دوره طفولیت وبلاگها را مهمترین فرضیات ناصوابی دانست که به رغم عدم تحقق آن ذهن بسیاری را به خود مشغول خواهد ساخت.
صبوحی معتقد است: زایش پیاپی، تحول در تکنولوژیهای نوین و به ویژه تنوع در عرضه سیستمهای خدماتی فضای مجازی، عملا فرصت مطابقت کاربران اینترنتی را با قواعد و ساز و کارهای ایجاد شده دچار مشکل ساخته است. حیات در جامعه اطلاعاتی و گریز از اغمای مجازی مستلزم همگامی وبلاگها و سایر سیستمهای مشابه و بهرهمندی از اندامهای هوشمندی است تا خود و پیکره سیستم را با رشد تحولات تکنولوژیکی تطبیق دهند. وی افزود: در این میان آنچه به هنگام تغییر شکل رسانهها یا جایگزینی آنها اهمیت مییابد، مفهوم مخاطبان رسانهای است. عضویت مخاطبان در هر یک از شبکههای اجتماعی یا وبلاگها مستلزم فراگیری و درک اصول هر یک و ژانر محتوایی آنهاست. یادگیری این مسایل در خلال تعاملات میان فردی و در ساختار فرهنگی خاص شکل میگیرد؛ چنانچه به عنوان مثال در دهه 1940 و قبل از رواج تلویزیون مخاطبان فیلمها با مخاطبان سینمارو یکسان بودند. اما امروزه دیگر نمیتوان نگرش مخاطبان فیلمها را با مخاطبان سینما یکسان دانست. صبوحی ادامه داد: امروزه کمتر میتوان از "عشق فیلم" و انتظار صبورانه جوانان در زیر بارش باران به قصد تماشای فیلمها سخن گفت. گرچه تمیز مخاطبان میان رسانهها از یکدیگر معلول عوامل متفاوتی است، اما این نکته را نیز از خاطر دور داشت که همواره آگاهی، آموزش وارتقای سواد رسانه ای امکان بروز خطا را در گزینش مخاطبان به حداقل میرساند. این وبلاگنویس در پایان تاکید کرد: به نظر میرسد وقت آن است که مخاطبان در نقش دروازهبانان رسانهای ضمن واکاوی ژانر محتوایی وبلاگها و شبکههای اجتماعی و ادبیات بهکار رفته در آنها به رشد و توسعه هر یک از آنها کمک کنند.
جواد جان سلام
شبکه های اینترنتی به محفلی برای گفت و گوهای مبتذل و پیش پا افتاده و صرفا ارایه مطالب پیش پا افتاده تبدیل شده اند فرقی نمی کند وبلاگ باشد و یا شبکه های اجتماعی از این دست.
باسلام اقای صبوحی
ما متاسفانه جامعه ای کاریکاتوری هستیم . دلیل اصلی پیدایش وبلاگها در جوامع پیشرفته بهره گیری از امکانات جدید الکترونیکی در زمینه انتقال اطلاعات اخبار ورویدادها وهمچنین ایجاد تعامل بین کاربران دنیای مجازی به شکلی منطقی وعاقلانه نه به روشی سخیف و احیانا استفاده ازان برای تفریحات کم مایه و سطحی ! بود . به نظرمن مثل همه ابزارها وتکنیک های جامعه مدرن که از خودرو که قدیمی ترین و ساده ترین ان - با مفهوم امروزی است - تا مثلا بهره گیری از رایانه وشبکه های اینترنتی همه چیز در جامعه ما کاریکاتور است و فرهنگ متناسب با انها پدیده نیامده و یا وارد نشده است وهیچ فرد حقیقی یا حقوقی هم مسوولیت شناخت یا شناساندن این ابزارها را به جامعه امروز ایران برعهده نمی گیرد . لذا به تعبیری عامیانه اش شله قلمکاری است که هر فردی دران قاشقی می زند .
برای اولین بار در ایران کتابی در زمینه ارتباطات برای استفاده در تلفن همراه (تمامی گوش ها ) با عنوان تحلیل محتوا در ارتباطات را منتشر نمود
جناب آقای صبوحی
اظهار لطف شما باعث دلگرمی و خوشحالی ما گردیید شما نیز لینک محفل ما شدید . بسیار متشکرم
جناب آقای صبوحی
سلام
وبلاگ مفید و ارزشمند و قابل تحسینی دارید. برای شما دوست و برادر عزیزم آرزوی موفقیت روز افزون دارم.
خوشحال میشم اگر به وبلاگم سربزنید
سلام دوستان
شما سایت مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای همشهری رو می شناسین؟
روز یکشنبه اولین روز فصل زیبای زمستان، از ساعت 16 تا 18 مراسم رونمایی رسمی از سایت مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای همشهری، در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.
افرادی که به حوزه های زیر علاقه مند هستند می توانند مطالب مورد علاقه خود را در سایت مرکز تحقیقات و مطالعات همشهری مطالعه کنند.
1. فضای مجازی(اینترنت، رسانههای مجازی و سایر)
2. روشهای تحقیق(روشهای کیفی، روشهای کمی، روشهای ترکیبی و سایر)
3. رسانهها(رسانههای مکتوب، رسانههای دیداری، رسانههای شنیداری و سایر
4. نظریهها و مکاتب(مطالعات فرهنگی، مطالعات انتقادی، فلسفه و ارتباطات، جامعه شناسی ارتباطات، مردم شناسی ارتباطات و سایر)
5. جامعه، فرهنگ و ارتباطات(سیایت و ارتباطات، فرهنگ و ارتباطات، اقتصاد و ارتباطات، هنر و ارتباطات،نهادهای اجتماعی و ارتباطات، جامعه ارطلاعاتی و سایر)
6. دین و ارتباطات(اسلام و ارتباطات، مسیحیت و ارتباطات و سایر)
7. حوزهها و کاربردهای ارتباطات(روابط عمومی و تبلیغات، ارتباطات بین فرهنگی، ارتباطات جمعی، ارتباطات انسانی
مدیریت رسانه و سازمانهای رسانهای و سایر)
8. پژوهش(پژوهشهای کیفی، پیمایش، نظرسنجی تلفنی، نظرسنجی اینترنتی و سایر)
9. معرفی منابع و موسسات(معرفی کتاب، معرفی سایتها، معرفی ژورنالها، موسسات ارتباطاتی و سایر)
مرکز تحقیقات و مطالعات رسانهای بخشی از مؤسسه همشهری و تنها مرکز پژوهشی وابسته به ژورنالیسم حرفهای در ایران است. بخشهای عمدهای از فعالیتهای این مرکز از ابتدای تشکیل موسسه همشهری تعریف شده بود اما از سال 1385، این فعالیتها با تمرکز بر پژوهش در حوزه علوم ارتباطات، رسانه و فرهنگ دامنهای گسترده تر پیدا کرد و هم از جنبههای نظری و هم از جنبههای عملی توسعه یافت سایت مرکز تحقیقات و مطالعات رسانهای همشهری به نشانی اینترنتی: http://www.hccmr.com سایتی در حوزه علوم ارتباطات و پژوهش است. نام این سایت از کلمات زیر اخذ شده است:
Hamshari Centre for Communication and Media Research
سایت مرکز تحقیقات و مطالعات همشهری مهمترین فعالیتهای پژوهشی خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد. تعامل با بانکهای اطلاعاتی و تحقیقاتی داخل وخارج کشور، توانمندسازی برنامههای پژوهشی، شناسایی نویسندگان، مترجمان و پژوهشگران توانمند در حوزه علوم ارتباطات و همکاری با آنان و انجام نظرسنجیهای الکترونیکی از فعالیتهای عمده این سایت است.در یک نگاه کلی، این سایت در نظر دارد که در بلندمدت نیاز محققان و مراکز مطالعاتی در زمینه ارتباطات را به مکانی مجازی برای تبادل آرا و یافتهها برطرف سازد.
با سلام
سایت شما از نظر گروه کارشناسی ما
در زمره سایت های پرمحتوا شناخته شد.
اگر تمایل دارید سایت ما را با نام(( پشت پرده فوتبال با هفته نامه 90))و
ادرس www.navad.tk در قسمت پیوندها بگذارید و سپس از
طریق قسمت نظرات سایت ما، ادرس و عنوان سایتتان را بنویسید تا سایتتان را
ثبت کنیم
با تشکر تحریریه 90
شماره شانزدهم هفته نامه اینترنتی نود منتشر شد
با نویسندگان آبی و قرمز
سلام
خوب باشید و پیروز !
با یک داستان کوتاه در پاژیا 3 به روزم
خوشحال می شم نظر شما رو هم در موردش بخونم
منتظرم
سلام جناب صبوحی... نظر شما در مورد این عکسها چیه؟؟؟
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام جواد چطوری؟
دوست قدیمی رو به راهی؟
وبلاگ جدیدمو ببین
سلام دوست عزیز
برخی وبلاگها واقعاپربار و پرمحتوا هستند که از این بابت حیرت بر انگیزند و جالب و آدم به فکر می افتد که چه نویسندگان صاحب سبکی وجود دارند؛ ولی برخی دیگر.....
سلام.
عالیه وبلاگتون حداقل برای بچه های ارتباطات.
همیشه موفق باشید.
بدین وسیله سایت «پدر مهربان» از شما دعوت به عمل می آورد ضمن شرکت در فراخوان اینترنتی «دادخواست به مصلح حقیقی» ، در ایجاد یک موج اینترنتی همکاری نمایند؛
شما هم در این خروش اینترنتی همراه شوید ...
www.kindfather.ir
راهنمای مشارکت:
http://kindfather.ir/html/index.php?module=%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A7%D8%AA%20HTML&func=display&pid=49
سلام آقای صبوحی.
یه زحمتی براتون دارم...باور کنید که نمیدونم که این اطلاعات رو از کجا باید گیر بیارم وگرنه هیچ وقت مزاحم شما نمیشدم.به چند نفر گفتم که کمکم کنن ولی منابعی که معرفی کردن اون چیزی نبود که من میخواستم.
من میخوام بدونم که تو تحریریه هر کس چه وظیفه ای داره؟مثلا سردبیر وظیفش چیه؟مدیر مسئول چه طور؟مسئول روابط عمومی و مدیر اجرایی چی؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید و منو از این سر در گمی نجات بدید.
پیشاپیش ممنونم از لطفتون.
پیروز و سربلند باشید.
با سلام خدمت شما دوست عزیز وبلاگ نویس.
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت محترمتان، به استحضار می رسانم:
وبلاگ "قالیباف، به عمل کار برآید" سعی دارد مخاطبان فضای سایبر را با ویژگیها وابعاد مختلف مدیریتی شهردار توانای تهران، فرمانده بی ادعای روزهای سخت جبهه و جنگ، خلبان تیزپرواز آسمان آبی، فرمانده دلسوز و مقتدر نیروی انتظامی، دکتر خلبان، سردار شهردار، مرد عمل "محمد باقر قالیباف" آشنا کند و به ذکر مهمترین ابعاد توانمند مدیریتی و ویژگیهای ایشان بپردازد. از جنابعالی خواهشمندیم چنانچه تمایل داشتید، وبلاگ حقیر را در لیست پیوندهای روزانه خود قرار دهید. وبلاگ "عملگرا"، هیچ وابستگی مالی، سیاسی و اغراض منفعت طلبانه سیاسی نداشته و فقط و فقط، به آبادانی، ترقی و پیشرفت ایران عزیزمان می اندیشد. لذا نگارنده وبلاگ با توجه به وجوه مقتدر و بارز دکتر محمد باقر قالیباف از جمله لیاقت، شایستگی، بکارگیری نیروهای متخصص و کاربلد، اقتدار و کار بدون منت، نه مثل برخی ها شعارهای دروغین، سعی در حمایت از این مرد توانا و کارآمد دارد.
منتی بر سرم نیست، جزء تحقق عملگرایی در صحنه اداره کشور، و نه ریا و شعار و فریب عامه مردم و هدر دادن بیت المال به نام دین و ارزش های اسلامی.
آبادانی ایران عزیزمان با مدیریت مقتدر، عملگرا و باصلابت دکتر محمد باقر قالیباف.
هر لینک شما می توند نجات بخش قسمتی از ویرانی های بزرگ ملتی باشد، که همواره گزافه گویان و شعارگویان نالایق برای آنان به ارمغان آورده اند.
با آرزوی توفیقات روزافزونتان. موفق و سربلند باشید. منتظر یاری سبزتان هستیم.
قالیباف، به عمل کار برآید. www.ghalibaf1340.blogfa.com
سلام استاد بزرگ
به ما هم سربزنین
شاگرد تنبل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام
با مطلب و تصاویر مربوط به حمایت محمد علی نجفی از میر حسین موسوی آنهم در یک برنامه ی زنده ی تلویزیونی به یومم .
بیاید از این ورا گذری . . .