X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382265


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1386,05,17

توهین به مخاطب در روزنامه دولتی

 

اعتماد یا بی اعتمادی به منابع خبر (Trust or distrust) بر میزان و کیفیت تاثیرپذیری اخبار به وسیله مخاطبان تاثیر می گذارد.

اعتماد به عنوان یک مکانیسم روانشناختی جامعه شناختی ، کارکردهای متعددی در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و... در پی دارد و تمامی ابعاد زندگی انسانی و اجتماعی را در برمی گیرد. ژانر خبر و اطلاع رسانی در رسانه  بیش از دیگر ژانرها و قالبها و نهاده های رسانه اینسخه روزنامه ایران در سال 84 با مفهوم اعتماد و اعتماد آفرینی عجین و مرتبط است.  در دنیای امروز رسانه های جمعی در فرآیند اطلاع رسانی باید به مقابله با چالشهای اعتماد سازی در خبر بپردازند و ضریب اعتماد مخاطبان خود را نسبت به اخبار ارایه شده ، افزایش دهند تا آنان را از آنچه ویلبر شرام ، پاداش آنی می نامد برخوردار کند. عملکرد خبری نادرست و ارایه‌ی اطلاعات و اخبار اشتباه به مخاطب به بی‌اعتمادی او نسبت به رسانه منجر می‌شود،‌ حتی اگر این اقدام از سوی رسانه‌های‌ معتبری مانند BBC، یورونیوز و سایر شبکه‌های اروپایی و آمریکایی صورت گرفته باشد.

باربی زیلی رز (Barbie Zelizer)در بخشی از کتاب "روزنامه نگاری را جدی بگیریم" به پژوهشگران روزنامه نگاری در حوزه تحقیقات روزنامه نگارنسخه روزنامه ایران در سال 85ی اشاره می کند و می نویسد: "روزنامه نگاران و دست‌اندرکاران روزنامه نگاری از اینکه کارهایشان زیر ذره بین نگاه پژوهشگران مو شکافی و ارزیابی می شود به شدت عصبانی و نگران هستند بنابراین بدون توجه به نتایج و اصول ارایه شده توسط پژوهشگران، مصرانه بر حفظ روش ها و اصول سنتی و متداول خود پافشاری می کنند".

او دلایل اصلی بی توجهی به روند مطالعات و نا کارایی نتایج آنها را وجود این نوع برخوردها در عرصه روزنامه نگاری ذکر می کند و می گوید: "این تمام ماجرا نیست ، چرا که اوضاع در محیط مطالعات دانشگاهی هم دست کمی از اوضاع حاکم بر حوزه روزنامه نگاری ندارد...

اهمیت جلب اعتماد مخاطبان از سوی یک رسانه رساترین دلیلی است که به اعتبار آن رسانه منجر خواهد شد.ذکر این مقدمه کافی است تا اگر روزی شما نیز از سر تصادف در یکی از موتورهای جست و جو گذرتان به مطلبی مشابه در یکی از نشریات صاحب نام افتاد راهی برای یافتن پاسخ چرایی آنچه دیده اید بیابید.

روزنامه دولتی ایران دو سال پیش از این یعنی در دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۴ در صفحه گفت و گوی خود با دکتر نقیب السادات استاد دانشگاه علامه طباطبایی به بررسی چالش هاى روزنامه نگارى الکترونى در ایران پرداخته بود. چندی بعد یعنی در ۲۷ اردیبهشت سال بعد این روزنامه با حذف نام نویسنده  و طرح صفحه سال قبل همان گفت و گو را عینا به چاپ می رساند .جالب آنکه تیتر هر دو مطلب نیز یکی است!

 برای مرور آنچه اشاره شد بد نیست ابتدا به این لینک و بعد این لینک روزنامه ایران سری بزنید .

 

نظرات و پیشنهادات [0]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d