X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382537


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1386,03,10

خبرنگار نباید روی صد شاخه بنشیند

"خبرنگاران ما عادت کرده اند تنها به انتشار رویدادها اکتفا کنند و اگر جایی هم انتقاد می کنند، انتقاد آنها سازنده نیست ."این مدکتر زارعیانطلب را رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در گفت  گو با " پرانتز" بیان کرده و اضافه می کند: سطحی نگری در روزنامه های ما بیداد می کند ضمن اینکه در برخی از حوزه ها شاهد کم کاری خبرنگاران هستیم وی با اشاره به اهمیت انتشاراخبار" ارتباطات توسعه" در کشور می گوید : برای تسهیل درنیل به توسعه یک کشوربایستی تمامی نهادها با تعامل و همگرایی با یکدیگر این توسعه را پیگیری کنند؛ یعنی اگر قرار است فرهنگ ارتباطات افزایش پیدا کند باید موبایل با کیفیت در اختیار افراد قرار گیرد و نهادهای قانونگذاری قانونهای مناسب خود را در این خصوص بنویسند ، روابط عمومی مخابرات، به تبلیغات  و اطلاع رسانی در این زمینه بپردازد و روزنامه ها نیز با انتشار اخبار توسعه در حوزه فرهنگ سازی به این مقوله کمک کنند؛ اگر این تعامل صورت بگیرد آن زمان شاهد ایجاد توسعه همه جانبه خواهیم بود .

دکتر زارعیان اضافه می کند: معنای توسعه تنها راه اندازی و افتتاح یک پروژه نیست ؛ رسانه ها اگر بخواهند در توسعه کشور موثر باشند، باید محور پرسشهای سطحی خود را از پرسشهای ساده و بی اثر به سوی سوالات اساسی تغییر داده و مطالعات خود را در عرصه های مختلف افزایش دهند.برای مثال اگرخبرنگار رسانه ای از من سوال کرد که مثلا چرا فیبر نوری قطع شده است و من به وی پاسخ می دهم که دلیل آن برخورد یک دستگاه بولدوزر وزارت راه  به بخشی از شبکه است ،خبرنگار خوب، این پاسخ ارایه شده راخبر کامل و جامع نمی داند.وظیفه خبرنگار توسعه آن است که دهها چرایی را در این خصوص مورد سوال قرار دهد ، اگر مدیران دایما در معرض  این چرایی ها قرار گیرند آن وقت عادت خواهند کرد اطلاعات خود را جامع و کامل به خبرنگاران عرضه کنند.استاد دانشکده خبر یادآور می شود :خبرنگاران ما عادت کرده اند تنها به انتشار رویدادها اکتفا کنند و اگر جایی هم انتقاد می کنند، انتقاد آنها سازنده نیست ، انتقاد آن است که طرف مقابل را به دفاع وادارد و در بسیاری موارد مصاحبه شونده پیروزمیدان می شود؛ چون اطلاعات او از خبرنگاری که خبر را منتشر می کند، بیشتر است.روزنامه نگاری توسعه و روزنامه نگاری ای که به توسعه جامعه کمک می کند باید عمیق و تحقیقی باشد .خبرنگاری که می خواهد به توسعه کشور کمک کند، نباید روی صد شاخه بنشیند تا بتواند مسایل را عمیقا مورد بررسی و کنکاش قرار دهد و صرفا به انتشار رویدادها کمک نکند .

 

نظرات و پیشنهادات [10]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d