( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

مردی همیشه رفیع

اولین بار با نام جلال رفیع با اثر ارزشمندش "بهشت شداد" و با خود او در نشست های تحلیل روشنفکری که در دهه هفتاد در مشهد برگزار می شد آشنا شدم .بهشت شداد، علاوه بر آنکه گریزیاریخی به دیپلماسی کشجلال رفیع پورورمان در آغاز قرن بیستم دارد، حکایت سفر جلال به مقر سازمان مللنامه جلال رفیع در آمریکا همراه هیأت سیاسی ایران در کشاکش حمله عراق به کویت است ، اثری که می تواند تجربه سفرنامه نویسی او را بخوبی به روزنامه نگاران عرضه کند. جلال رفیع از اوایل دهه هفتاد پس از نوشتن کتاب "فرهنگ مهاجم، فرهنگ مولد" و "بهشت شداد" و "فضیلت های فراموش شده" قلمش را غلاف کرد و به توصیه پزشکش ممنوع الفکرشد .چندی پیش و شاید قبل از پایان سالی که گذشت به یاد روزهای دهه هفتاد درخواتی را به بهانه انجام گفت و گویی کوتاه برایش ارسال کردم .چندی گذشت و خبری نشد تا اینکه امروز دستخطی از این کهنه کار قابل عرصه روزنامه نگاری به دستم رسید که در آن عذر خواسته و احساس " شرمندگی " ! کرده بود.نام جلال رفیع، و دیگرانی چون او در حافظه خیلی ها به یادگار خواهد ماند.کاش در ازدحام پرهیاهوی عصر اطلاعات که گاه به گاه نامی به بهانه نان به سبد هزینه های نهادهای فرهنگی مان گره می خورد فرصتی نیز فراهم می شد تا یادی از مردانی چون رفیع به میان آید تا بسادگی از خاطرمان نروند.

برای اطلاعات بیشتر درباره جلال رفیع به اینجا مراجعه کنید.

نظرات 10 + ارسال نظر

افزایش رایگان آمار بازدید سایت ها و وبلاگ ها

فقط کافیه تو سایت بزرگ بازار آنلاین عضو بشید و سایت یا وبلاگ خودتونو معرفی کنید.

اگه تو دوستا و آشناهاتون کسی رو دارید که شرکت یا کاری داره میتونید برای تبلیغات سایت بازار آنلاین رو بهش معرفی کنید.
مدیرای وبلاگ عزیز هم اگه لطف کنن لینک مارو تو وبلاگشون با عنوان تبلیغات اینترنتی رایگان بازار آنلاین بذارن ممنون می شیم.
امیدواریم بتونیم خدمات کوچیکی به همه وبلاگ ها و سایت ها ارائه بدیم
www.bazareonline.ir

NOD32 1389,01,29 ساعت 11:36 http://www.nod32ss.ir

با سلام برای دریافت جدیدترین یوزر پسورد و آپدیت آفلاین نود 32 به به روز ترین پایگاه آپدیت نود 32 مراجعه نمایید این سایت هر روز ، به روز میشود با بازدید روزانه میتوانید از مطالب جدید استفاده نمایید.با تشکر

اوه اوه اوه!چه تحویلاتی!من که حسودیم شد

با سلام
اقای صبوحی استاد جلا ل رفیع که مدتی سردبیر کیهان و چندین سال سردبیر اطلاعات بودند از مفاخر روزنامه نگاری کشور هستند که متاسفانه مانند همه کسانی که در این ارتباط بسیار زحمت کشیده و بسیار رنج برده اند به ایشان نیز بسیار کم توجهی شده است . البته این دید من است وشاید هم خود ایشان چنین چیزی را به خاطر تواضعی که دارند قبول نداشته باشند . اما واقعا روزنامه نگاری دراین مرز وبوم بسیار جانفشانی کرد و بسیار هزینه پرداخت وبسیار بی مهری دید . امروز این بی مهری ها به قاعده تبدیل شده است و واقعا جای بسی تعجب است که خانم فرزانه غلامی با چنین لحنی از حسودیشان حرف می زنند !! ما که در عمرمان بسیار ک‍ژ نگری را دیده ایم اینهم یکی !

شیما ابراهیم پور 1389,02,18 ساعت 09:35

سلام جناب صبوحی
چه عجب.کم پیدا کجایی؟ بعد از دانشکده هر کجا دنبالتون بودیم پیداتون نکردیم. مهدی می گفت تهران نیستید.خبری َ نیمچه خبری وقت کردین قدیمی هارو هم یاد کنین

با سلام
من دارای یک وبلاگ در حوزه علوم ارتباطات هستم . در این وبلاگ مقالات علوم ارتباطات اجتماعی را جمع آوری می کنم . لطفا از آن دیدن کنید و اگر آن را پسندیدید ، آن را لینک کنید.
متشکرم

سلام اقای صبوحی عزیز
کجایید؟ کم پیدا؟

مهدی 1389,04,31 ساعت 10:56 http://kakavand135.blogfa.com

سلام
برادرررررررررررررررچطوری؟اگه فرشاد مهدی پور یه خاصیت داشته باشه اینه که به تو لینک داده تا بعد مدتها یتونم بهت دسترسی داشته باشم !بی معرفت!البته وبلاگ فرشاد رو هم بعد چند سال از لینک احسان دیدم!موفق باشی

به به. قدم نو رسیده مبارک جواد عزیز

s 1389,05,11 ساعت 15:57

خیلی خوب...
لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید که دیگران بیشر با کتاب های ایشان آشنا شوند به خصوص کتاب در بهشت شداد.
مگر می شود کسی مرگ بر آمریکا بگوید و آن جامعه را نشناسد.من غربزده نیستم ولی باید بگویم جامعه ی امریکا سیاه محض نیست.سفیدی هم می توان در آن پیدا کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد