X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382265


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1387,04,19

روزنامه نگاران ایرانی اعتقاد چندانی به آموزشهای آکادمیک ندارند

دکتر امید مسعودی معتقد است روزنامه نگاران ما اعتقاد چندانی به آموزشهای آکادمیک ندارند. وی در گفت و گو با " پرانتز " با اشاره به تاخیر بوجود آمده در آموزش روزنامه نگاری در کشور می گوید : " در ابتدای انقلاب دانشکده روزنامه نگاری و علوم ارتباطات تاسیس گردید اما متاسفانهدکتر مسعودی پس از چندی به یک گرایش تبدیل شد.از آن پس وقوع جنگ تحمیلی باعث گردید روزنامه نگاری کشور بصورت خودجوش فعالیت کند و استادانی که قبلا در این رشته فعالیت می کردند تجربیات خود را به شکل تجربی به دیگران منتقل کنند."

وی با تاکید بر اینکه این شیوه ، وضعیت مناسبی برای آموزش روزنامه نگاری نیست و در هیچ کجای دنیا اینگونه عمل نمی شود ، تصریح می کند :"  روزنامه نگاری آمریکا مبتنی بر آموزشهای آکادمیک است. در انگلستان نیز تا سال 1980 حتی یک دانشکده روزنامه نگاری وجود نداشت  اما از این تاریخ به بعد شاهد رشد تصاعدی در این زمینه هستیم ؛ بگونه ای که در سال اول دو یا سه گروه ارتباطات تشکیل می شود ، در سال دوم یک دانشکده و در سال سوم 8 دانشکده  به مجموعه آموزش عالی ارتباطات این کشور افزوده می شود.آنها که از همان ابتدا به روزنامه نگاری تجربی اعتقاد داشته اند با درس گرفتن از تجربه فروپاشی شوروی و تاثیر به سزای روابط عمومی و رسانه بر ارتباطات بین الملل و تحولات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، بیش از گذشته به این گرایش توجه نشان دادند اما متاسفانه ما خیلی دیر به این حوزه توجه کردیم ؛ بگونه ای که امروزه روابط عمومی های ما آموزش های لازم را ندیده اند و روزنامه نگاران مان اعتقاد چندانی به آموزشهای آکادمیک ندارند. حتی در عرصه تبلیغات تا سال گذشته هیچ رشته و گرایشی وجود نداشت و وقتی از رشته تبلیغ صحبت به میان می آمد نشانی گروه اقتصاد و سرفصل تبلیغات اقتصادی را می دادند. از سویی از آنجا که پروپاگاندا را قبول نداشتیم نگرشی نیز درخصوص تبلیغات مردمی وجود نداشت."

وی درعین آنکه از تاسیس رشته تبلیغ و ارتباطات فرهنگی و تاثیر آن دربهبود جایگاه رشته روابط عمومی ، ابراز خرسندی می کند،  می گوید : "  یکی از دغدغه های اساسی در این خصوص ، آموزش و از سویی دیگر تحقیق است ؛ چون آموزش بدون تحقیق ما را با مشکل مواجه می کند.از دیگر سوی آنچه مهم است این است که چقدر توانسته ایم در این حوزه نظریات بومی ارایه دهیم ."

دکتر مسعودی اضافه می کند :" ما می توانیم با تاکید برآموزه ها و دستاوردهای رهبران مذهبی خود ، کرسی های نظریه پردازی ارتباطات اسلامی را راه اندازی کنیم ؛ می توان با وجود استادان برجسته و دانشجویان فهیم و خردمند در دانشکده های علوم ارتباطات این کرسی ها را راه اندازی نمود  تا به این وسیله در این حوزه نیز برای دانشگاههای دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم."

 

نظرات و پیشنهادات [17]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d