X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382902


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1386,10,27

روابط عمومی را با خطاطی و پارچه نویسی اشتباه گرفته ایم

" متاسفانه بین عرصه ارتباطات و سازمانهای مختلف پیوند مناسبی برقرار نشده و به همین دلیل بخشی از فارغ التحصیلان علوم ارتباطات و روزنامه نگاری پس از فارغ التحصیلی ، بلاتکلیف می مانند".

دکتر مسعود کوثری در گفت و گو با " پرانتز "با بیان این مطلب اضافه می کند : تنها بخشی از متخصصان علوم ارتباطات که در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری فعالیت می کنند می توانند جذب بازار کار شوند و دیگران معمولا مشاغل نامرتبط با این رشته را انتخاب می کنند.گسترش این فرهنگ که ارتباطات مساوی با خبرنگاری و روزنامه نگاری نیست ، یکی از ضرورتهایی است که باید به آندکتر مسعود کوثری توجه کرد و به این طریق بازارکار مناسبی برای همه این عرصه ها به وجود آورد ؛ به عنوان مثال سازمانهای تحقیقاتی مربوط به رسانه ها باید از پژوهشگران "پژوهش رسانه ای" استفاده کنند. هنوز حوزه هایی از ارتباطات همچون ارتباطات خانواده ، پلیس ، ارتباطات سازمانی و یا ارتباطات بهداشت فعال نشده است و به همین دلیل تنها بخش اندکی از این فارغ التحصیلان قادرند جذب بازار کار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران،نبود ارتباط میان خبرگزاری ها و دانشکده های علوم ارتباطات را مشکل جدی علوم ارتباطات و آموزش این رشته دانست و خاطر نشان کرد : از یک سوی خبرگزاری ها معتقدند دانشگاه با مسایل آنها بیگانه است و از سوی دیگر دانشگاه نیز تصور می کند شاغلان در خبرگزاری ها از آموزش کافی برخوردار نیستند و یا اینکه با مسایل علمی این رشته بیگانه اند و این سوء تفاهم همچنان ادامه دارد.

وی اضافه می کند : نتایج پژوهشی که اخیرا در یکی ازشهرهای ایران انجام شده است نشان می دهد 90 درصد از اعضای روابط عمومی سازمانها رشته های نامرتبط با ارتباطات دارند ؛ باید از مسوولان سوال کرد که چرا این افراد جذب این مجموعه شده اند.به نظر من دولت باید ضابطه مشخصی را تدوین کند تا دانش آموختگان ارتباطات بتوانند در این مشاغل فعال شوند.اما متاسفانه امروزهرکسی که خطاطی می داند  جذب روابط عمومی می شود افراد بر اساس روابطی خاص برای کار در روابط عمومی ها انتخاب می شوند و همین مساله نشان می دهد ما اهمیتی برای روابط عمومی قایل نیستیم و آن را با بریدن جراید و خطاطی و پارچه نویسی اشتباه گرفته ایم. دولت باید ظرفیت اختصاصی برای جذب فازغ التحصیلان این عرصه به وجود بیاورد چون بخش عمده ای از مسایل جهان امروز مربوط به حوزه ارتباطات است که متاسفانه در غالب موسسات از این ظرفیت ارتباطی استفاده نمی شود.

دکتر کوثری خاطر نشان می کند: باید بتوانیم عرصه های فعال نشده ارتباطات را در ایران فعال کنیم. وظیفه دانشگاه علوم ارتباطات فعال کردن عرصه هایی است که هنوز متن علمی مشخصی برای آن وجود ندارد تا بتواند فارغ التحصیلان خود را به سوی سازمانهای متقاضی هدایت کند. متاسفانه در ایران به دلیل اینکه ارتباطات مساوی با روزنامه نگاری انگاشته می شود این عرصه ها در ایران فعال نشده است

 

نظرات و پیشنهادات [9]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d