X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382265


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1386,02,10

تاثیرات متقابل "مدیریت اجتماعی" و مدیریت بحران رسانه ها

جواد صبوحی

"خبرنگاری بحران" از آن مجموعه سرفصلهایی است که اگر مدیران آموزشی دانشکده های روزنامه نگاری و علوم ارتباطات بیش از آنچه امروز بدان پرداخته می شود، دستی به سر و روی آن بکشند و ضمن تبیین و تعریف این مفهوم به بسط وعمق بخشی آن از رخدادهای غیرمنتظره طبیعی به مفاهیی همچون آسیبهای فرهنگی و اجتماعی بپردازند، شاید آن وقت درک ضرورت طرح مفاهیمی همچون "سواد رسانه ای" و یا رویکردهای "بازنمایی" و "وانمایی" رسانه ها در میان روزنامه نگاران بیش از نقش مدیریت و مهندسی فرهنگی توجه صاحبنظران فرهنگی و متولیان آموزشی را به خود جلب کند.

خبرنگاری بحران می گوید شناخت نادرست از جوهر و محدوده یک اتفاق از جانب مدیران کلان و برنامه ریزان اجتماعی از یک سوی و درک نامطلوب مدیریت رسانه نسبت به همان وقایع از دیگر سوی فرجام و پیامد محتومی جز بروز تنشهای اجتماعی و شکل یافتن سازه های نامطلوب بحران درمیان افکارعمومی در پی نخواهد داشت و آن وقت است که رویکرد بازنمایی رسانه به منزله ارایه واقعیتها و فاکتورهای اجتماعی ، به رویکرد وانمایی و ارایه برداشتی خاص از رویدادها بر اساس زوایای گوناگون و هدفمند در القای پیام خاص درباره رویداد مورد نظر منجر خواهد گردید، اگر مدیریت رسانه در گزینش و تحقق رفتارهای روآور، رفتارگریز و یا رفتار ستیز خویش به چیزی جز فرآیند طبیعی انتقال پیام به سوی مخاطب و توفیق در عرصه رقابت رسانه ای بیاندیشد ، از مدیریت اجتماعی نیز توقعی جز صحنه گردانی ناشیانه بحران نیست.

در تاریخ روزنامه نگاری می توان نمونه های را یافت که بیش از  آنکه مبین نقش بازنمایی رسانه باشد ، به رویکردی وانمایانه از سوی مدیران رسانه ای اشاره دارد."ویلیام رندولف هرست" چهره با نفوذ روزنامه نگاری  آمریکا که فیلم "همشهری کین"(مرکوری) به استناد شخصیت وی ساخته شده است ، می تواند نمونه ملموسی از نقش مدیریت رسانه را در تحقق بحران را بیش از پیش روشن سازد. وی که معتقد بود روزنامه نباید تنها پیام رسان بلکه خود باید جریان ساز باشد! پس از آنکه نتوانست با پیشنهاد رشوه کلان سازندگان کمپانی سازنده فیلم را برای نابود کردن نسخه های آن متقاعد کند ستون نویس جنجالی خود ، "لولا پارسونز" را واداشت تا تلفنی مدیران تولید و پخش فیلم را با افشای زندگی خصوصی آنها تهدید کند.تلاشهای هرست در روزنامه معروفش"نیویورک جورنال" برای از سرگیری جنگی میان آمریکا و اسپانیا بر سر جزیره کوبا در 1898 و تیترهای جنجال بر انگیز این روزنامه ، گزارشهای وی در خصوص انفجار هاوانا و حتی سفرش به کوبا برای ساختن خاکریزی رسانه ای را می توان نشانه ای از تلاش مدیریت رسانه برای خلق بحرانهای مختلف دانست.

بحرانهای فرهنگی و اجتماعی اگر چه برایندی از کارکرد ضعیف مدیریت فرهنگی و ضعف این مجموعه در طراحی مهندسی فرهنگی است، اما قطعا در این میان نمی توان نقش مدیریت رسانه را در ترمیم چالشهای موجود نادیده گرفت.در جامعه ما نیز چنانچه نقش متولیان و مدیران اجتماعی در تحقق اهدافی همچون تحقق امنیت اجتماعی ، بیش ازپرداختن به معماری فرهنگی معطوف طرحهای سلبی و ایجابی و نقش مدیریت رسانه بیش از کارکرد بازنمایی بحران به وانمایی آن محدود شود انگیزه ایجاد امنیت  به زمینه بحران اجتماعی منجر خواهد شد.مدافعان نظریه "مدیریت عدم قطعیت و اضطراب " (1985 ) معتقدند هنگامی که طیف تفاوتهای فرهنگی گسترده است ، روابط بین فرهنگی با سطوح بالایی از اضطراب و عدم قطعیت بین طرفین همراه می شود و باید با مدیریت اضطراب و کاستن از عدم قطعیت به گفت و گو و تعامل میان طرفین کمک کرد. مدیریت رسانه نیز در این میان بیش از آنکه در پی بهره جستن از فرصت رقابت بیاندیشد ، می کوشد با بهره جستن از ابزاری منطقی تر به نقد مدیریت کلان اجتماعی بپردازد.   

 

 

نظرات و پیشنهادات [4]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d