( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

گفتند مولانا تخم طلایی اش را در کیهان می گذارد

گفتگوی من با پروفسور مولانا

من 27 سال است که سالی 3 تا 4 بار به ایران می آیم.شما اگر روزنامه های این مدت را مرور کنید در سالهای ابتدای انقلاب تمامی روزنامه ها با من مصاحبه داشته اند.من را دعوت می کردند ولی بعد که موضوع جناح بندی ها جدی تر شد هر یک می خواستند تا در جناح آنها قرار بگیرم.من آدم فرهنگی و علمی هستم.وقتی پانزده سال قبل به تقاضای کیهان ستون چشم انداز را نوشتم قصد نداشتم آنرا تنها برای کیهان بنویسم  ، دوست داشتم برای کشورم کاری انجام دهم پروفسور مولانا.البته کیهان روزنامه با سابقه ای بود و من هم این درخواست را پذیرفتم .

همان زمان عده ای ناراحت شدند و گفتند چرا این کار را برای ما انجام نمی دهی .یادم می آید یکی هم گفت که مولانا تخم طلایی اش را در کیهان می گذارد.به ایشان گفتم اگر از این حرفها خوشتان می آید همین موارد را در روزنامه تان عینا چاپ کنید.

در آمریکا هم گاهی کسی مقاله ای می نویسد و چهارصد روزنامه آن را نقل می کنند .همین روزنامه ها به من تهمت می زنند.

اگر کسی از من نمی نویسد شاید به این دلیل است که علاقه ای به حرفهای من ندارد .بنابر این من توپ را به زمین خودشان می ندازم و می گویم مقصر شمایید نه من .

پانزده سال از ستون چشم انداز گذشت شبهایی بوده است که در ساعت 4 یا 5 صبح من یادداشت این ستون را فاکس می کردم.باید کسی تعهدی داشته باشد و مقصود من منفعت مالی نیست. ادامه  گفت و گو را اینجا بخوانید

نظرات 6 + ارسال نظر

باسلام خدمت اقای صبوحی
همانگونه که استاد ارجمند دانشگاه جناب اقای دکتر مولانا مطرح کرده اند جامعه ما - به ویژه جامعه مطبوعاتی ما - جامعه علمی نیست . اگربود نسبت به استاد برجسته ای که یکی از استادان بزرگ علوم ارتباطات در سطح جهان است اینگونه و بازبان هتاکی برخورد نمی کرد. درست یادم است که در اواخر ده ۶۰ جناب اقای دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علوم نوین ارتباطات درایران به همراه اقای دکتر مولانا به کیهان امدند وایشان را به عنوان یکی ازاستادان برجسته این رشته در جهان معرفی کردند . شاید به خاطر این معرفی پرفسور مولانا علاقه مند شدند که درستون چشم انداز کیهان دیدگاههای خویش رابنویسند . پرفسور مولانا بیش از ۴۰ سال است که در امریکا سکونت دارند واساسا با مشکلات فرهنگی در جامعه ما اشنایی ندارند و نمی دانند که مطبوعات کشور دستخوش باند بازیهای سیاسی به شکل کاملا ابتدایی وغیر دموکراتیک است . پرفسور مولانا هنوز نمی دانند که حتی روزنامه نگاران کشور ما الفبای دموکراسی رانمی دانند و اساسا نمی دانند که باهم رشته ای های خود چگونه برخورد کنند . جای تاسف است که چنین با کلماتی زشت و مستهجن با دانشمند ایرانی مقیم امریکا برخورد می شود . به اعتقاد من پرفسور مولانا از سعه صدر بسیار بالایی برخورد ار است که هنوز هم با رسانه های ایرانی حاضر به گفت و گو می شود . باتشکر و احترام - مینو بدیعی

[ بدون نام ] 1385,06,14 ساعت 16:50

من بدون اینکه خصومتی با مولانا داشته باشم لازم میدانم بگویم مدت ۶ ماه در بوشهر همکار پسر موی این آقا بودم
ایشان میگفتند پسر عمویشان با اینکه رییس دانشکده اسلامی دانشگاه واشنگتن است ولی تا این سن ازدواج هنوز ازدواج نکرده و در هرگونه بی بندوباری اخلاقی کوتاهی نمیکند.

دوست عزیز
ثبت و ارایه نظرات صاحبان آراء و اندیشه از یک سوی و دیدگاههای شما و دیگرهمراهان "پرانتز" از سوی دیگر صرفا با هدف اطلاع رسانی و فراهم آوردن عرصه ای مناسب برای طرح این دیدگاههاست.پس بیاموزیم پیش ازهرگونه اظهار نظر در خصوص افراد و گروههای مختلف به پیامدهای حاصل از آن بیندیشیم .فراموش نکنیم حفظ حریم خصوصی افراد با هر اندیشه مورد احترام است.

مهین اصلانی 1385,06,15 ساعت 11:48

متاسفم که حیثیت و ارزش استادان مسلم ارتباطات با اغراض مختلف به زیر سوال میرود.کاش قدری می اندیشیم و بعد اظهار نظر می کردیم.
مطلب فوق العاده ای بود.متشکرم

وضعیت دریازده شهر فلج کننده است. تهران، قم، اصفهان،شیراز، مشهد، تبریز،اهواز،‌آبادان، کرج و... مردم با تعطیل کردن مغازه ها به جمع تظاهرکنندگان پیوسته اند. تپه های قیطریه در شمال، نازی‌آباد درجنوب، بیابانهای محمد علی جناح در غرب ومیدان ژاله در شرق چهار مقصد راهپیمایان تهرانی است ...

با شعرهای علی عربی بروزیم

[ بدون نام ] 1385,07,13 ساعت 20:44

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد