X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382265


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1385,03,05

ما تا دقیقه 90 مقاومت می کنیم

مخاطبان رسانه ها منفعل نیستند بلکه تحولات جامعه اطلاعاتی امروز باعث شده است که میزان گزینشگری مخاطبان افزایش یابد. دکتر مهدی محسنیان راد با بیان این مطلب در گفت و گو ی اختصاصی با "پرانتز" اضافه می کند:"انفعال مخاطب و تعیین درجه منفعل بودن او در شرایطی که تمامی رسانه ها بطور انحصاری توسط دولتها اداره می شوند هیچگونه مفهومی ندارد از این رو می توان گفت نظریه ای همچون نظریه تزریقی اساسا غلط بوده است و در حقیقت می توان آنرا توهم کسانی دانست که دردهه 1940 و 1950 این مباحث را دنبال می کرده اند.در کشوری مثل شوروی سابق، مخاطب نمی توانست بازی دیگری غیر از انفعال در برابر رسانه ها را دنبال کند.

" نویسنده کتاب ایران در چهار کهکشان ارتباطی در ادامه خاطرنشان می کند :تحولات رخ داده در دهکده جهانی ، حضور ماهواره ها بر فراز کشورهادر اوایل دهه 1990، بکار گیری اولین دیشها و پیدایش اینترنت وسعت میدان بازی را برای مخاطب بیش از گذشته افزایش داده است. افزایش گزینشگری مخاطب پدیده جالبی است. وقتی که زیراکس اختراع شد، کسی فکر نمی‌کرد این دستگاه اهمیتی پیدا کند، چون قبل از آن دستگاه فتوکپی وجود داشت. دستگاه کنترل از راه دور هم همین‌طور بود. شما پای تلویزیون می‌نشینید و اگر کوچک‌ترین مطلب با حرکت نامناسبی در صحبت گوینده ببینید با دستگاه کنترل کانال را عوض می‌کنید. این دستگاه کنترل از راه دور نمادی از قدرت گزینشگری مخاطب معاصر است.که به مخاطب امکان می دهد تا فرصت انتخاب بیشتر را برای خود مهیا کند. با این وسیله تنوع دریافت پیام برای مخاطب بیش از گذشته فراهم آمده است و او  دیگر می تواند با تامل بیشتری در خصوص پیامها  تفکر کند هرچند امروزه به دلیل انحصار شدید دولتها بر رسانه ها و سایه سنگین آنها بر فضای رسانه ای ، انتخاب مخاطبان همچنان محدود و کنترل شده است."عضو هیات مدیره انجمن ایرانی جامعه اطلاعاتی با تاکیدبر فعال بودن مخاطب در برابر رسانه های گروهی می گوید:" امروزه نباید فکر کرد رسانه‌ها با مخاطب ـ مثل رابطه تلویزیون و خشونت ـ چه می‌کنند؛ بلکه باید این سؤال جدید را مطرح کنیم، که مخاطب با رسانه باید چه بکند. کسانی که این اندیشه را وارد حوزة اندیشمندان ارتباطات کردند باور دارند که مخاطب منفعل نیست و گزینشگری‌اش در حال افزایش است. پس او با این نگرش در پی یافتن راه‌حل است؛ بنابراین، باید گفت که تا زمانی که آنچه گفته شد مورد چالش قرار نگیرد و نکات مبهم آن روشن نشود نمی‌توان به ساماندهی نظام رسانه‌ای تحقق بخشید.   "                                                  

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق با انتقاد از انحصار دولتی رسانه ها می گوید:" تا زمانی که رادیو و تلویزیون در انحصار دولت است و تکنولوژی دریافت اطلاعات بواسطه دیش ها فراهم می شود این وضعیت نمود خود را در کشور ما نشان نمی دهد.جبر دهکده جهانی به صورت یک منحنی زیگزاگی خود را نشان می دهد و ما  دقیقادر ایران شرایط منحصر به فردی را شاهد هستیم که در کمتر کشوری رخ می دهد ، بخشی از این شرایط به این دلیل است که ما تا دقیقه 90 مقاومت می کنیم به امید آنکه شرایط معقول تری برای ما مهیا شود.

" دکتر محسنیان راد در خاتمه مباحث مربوط به مخاطب پژوهی را مربوط به دهه 1970 می داند و می گوید:" و امروز دیگر با عرضه و تقاضا و تکثر رسانه ای مخاطب قدرت خود بر رسانه های گروهی را تضمین می کند."                                                                                                                                                                                                                                                                              

 

نظرات و پیشنهادات [4]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d