X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382265


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1384,08,26

تفاوت خبرنگاران تلویزیونی و خبرنگاران نشریات

خبرنگار خبرنگار است . فرقی نمی کند در یک روزنامه سراسری پرتیراژ قلم بزند یا یک هفته نامه محلی که چه بسا تیراژ زیادی هم ندارد. اما خیلی ها مایلند میان این طیف خط حایلی  وسیع ایجاد کنند.یکی از همین تفاوتهای محسوس را می توان در خصوص خبرنگاران نشریات ، خبرگزاری ها و خبرنگاران صدا و سیما مشاهده کرد.بسیاری از مدیران ومسوولان که از قضا از شهرت زیادی نیز در میان مردم برخوردارند ذوق زدگی برخی مسوولان در برابر قدرت تلویزیونهنوز با دیدن دوربین های تلویزیونی دچار چنان شور و شعفی می شوند که ترجیح می دهند بخش اعظم وقت آنها صرف گفت و گوهای تلویزیونی شود. ممکن است شما همکارمطبوعاتی من وقتی پس از تماسهای مکرربرای انجام یک گفت و گوی ساده با پاسخ منفی از سوی مدیری مواجهه می شوید با گفت و گوی مفصل همان مدیر با یک شبکه تلویزیونی برخورد کرده باشید. به خاطر دارم چند سال پیش  با یکی از مدیران دانشگاهی در محلی خارج از محیط کارش قرار مصاحبه داشتم. آقای مدیر با آنکه بخوبی می دانست من از یک نشریه ونه یک شبکه تلویزیونی برای گفت و گو با او آمده ام  از من پرسید پس دوربین فیلمبرداریتان کجاست ؟!                                                                                                                                  

 تمایزی که بسیاری از مدیران و یا مسوولان روابط عمومی در برقراری ارتباط با خبرنگاران رسانه های تصوری و مکتوب می گذارند ارایه اخبار و اطلاعات را نیز شامل می شود  در بسیاری از اوقات سهم خبرنگاران تلویزیونی از این اطلاعات به مراتب بیشتر از اطلاعاتی است که در اختیار نشریات و خبرنگاران آنها قرار می گیرد.چندی پیش وزارت بهداشت و درمان در مراسمی از خبرنگاران رسانه های مختلف با اهدای سکه تجلیل می کرد. تفاوت در نوع هدایا و تبعیض آشکار میان دو طیف خبرنگار به حدی ملموس و توهین کننده بود که جمع زیادی از خبرنگاران نشریات نشست مزبور را ترک کردند و فردای همان روز گله و شکایت آنها در نشریاتشان به چاپ رسید. اجازه بدهید نمونه دیگری را برایتان بازگو کنم. یکی دو روز پیش که ماجرای آتش سوزی کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اتفاق افتاد به همراه عکاس روزنامه عازم محل شدیم. گروه فیلمبرداری صدا و سیما به همراه عکاسان و خبرنگاران دو سه نشریه نیز در محل حاضر بودند. خبرنگار صدا وسیما که گویی سیمای وی بیش از دیگر خبرنگاران برای مسوولان دانشکده آشنا بود و همین امر آنها را ذوق زده کرده بود به راحتی امکان یافته بود تا در سالن سوخته کتابخانه و زیر سقفی که هر لحظه بیم فرو ریختن آن می رفت با کارشناسان مربوطه صحبت کند اما جالب اینکه تا دقایقی چند خبرنگاران و عکاسان نشریات اجازه نیافتند حتی وارد این فضا شوند. کارشناسان نیز هر یک پس از ایستادن در مقابل دوربین تلویزیونی و ارایه نظرات خود وقتی در هنگام خروج از سالن با پرسشهای خبرنگاران سایر رسانه ها مواجهه شدند تنها یک پاسخ دادند و آن اینکه اجازه بدهید نتایج کارشناسی ها اعلام می شود  . مادام که چنین نگرش تفکری در میان مدیران ما باقی است نمی توان و نباید در انتظار پیشبرد فضای سالم رقابتی میان رسانه ها و تعامل آنها با جامعه بود.                  

 

نظرات و پیشنهادات [3]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d