( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

دکترمعتمدنژاد: آمریکا در تنگنا قرار گرفته است

تنها چند روزی بیشتر به برپایی اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در تونس باقی نمانده است. دکتر معتمد نژاد در آستانه برپایی این اجلاس در گفت و گو با وبلاگ "پرانتز" با اشاره به پیوستن اروپایی ها به جمع مخالفان مدیریت متمرکز اینترنت می گوید: پیوستن برخی از کشورهای اروپایی به جمع مخالفان مدیریتدکتر معتمد نژاد متمرکز اینترنت آمریکا را منفعل ومنزوی می کند.وی اضافه می کند : همانگونه که اتحادیه بین المللی ارتباطات دور بر امور تلفن و تلگراف وبیسیم ، امواج تلفنی ، رادیویی وتلویزیونی نظارت دارد مسلما نظارت برامور فنی اینترنت نیز امر مهمی تلقی می شود. همین امر کشورهای در حال توسعه را به تلاش بیشتر برای سرپرستی یک نهاد بین المللی واداره امور اینترنت واداشته است. این نهاد یا باید نهادی مستقل باشد و یا اینکه در قالب اتحادیه بین المللی ارتباطات دور ادامه فعالیت دهد. به هر حال خواست این کشورها این است که اینترنت جنبه بین المللی پیدا کند.آنها در تلاشند که شورایی بین المللی امور اینترنت را عهده دار شود که نمایندگان همه کشورها از نواحی مختلف جغرافیایی سازمان ملل متحد در آن حضور داشته باشند. در این شورا در صورت توافق کمیته ای 18 تا 35 نفره بر اداره امور اینترنت تظارت خواهد داشت .منتهی چون آمریکا ایجاد کننده اینترنت بوده است ترتیبی اتخاذ می شود که امور فنی را آنها عهده دار شوندو آیکان نیز در این مقوله ایفای نقش کند. دکتر معتمد نژاد می افزاید: جنبه های فنی و سیاسی اینترنت ارتباط مستقیمی با هم دارد و امکان ندارد بتوان ایندو را از هم جدا کرد. ایجاد یک دامنه جدید همچون ایجاد یک قلمرو نو در فضای سایبر است و آثار و نتایج اقتصادی و سیاسی اجتناب ناپذیری دارد. دکتر معتمد نژاد در خصوص پیش بینی خود از این اجلاس با توجه به تحولات رخ داده اخیر می گوید: احتمال عدم توافق میان شرکت کنندگان در خصوص مدیریت اینترنت وجود دارد.آمریکا در تنگنا قرار گرفته است و شرایط حاضر نشان می دهد که با سایر کشورها کنار نمی آید مگر آنکه در چند روز آتی اتفاق تازه ای رخ دهد.

نظرات 4 + ارسال نظر
علی 1384,08,15 ساعت 19:59 http://http://ندارم/

جالبه

متین نصیری 1384,08,15 ساعت 21:00

از دقت نظرت پیداست به کارت دلبسته ای .آرزو میکنم موفق باشی.

سلام اقای جواد صبوحی : والله در این مدت آنقدر در مورد امریکا شنیده ام و خوانده ام که ضعیف است و در تگنا قرار دارد و ناتوان است که تصور می کنم امریکا را دیگران اداره می کنند و اصلا امریکا وجود ندارد بلکه ساخت ذهن تخیل گرای بشر است به قول ریس محترم مجلس خبرگان ایران برد و امریکا باخت

امیر 1384,08,15 ساعت 23:23

سلام. چرا امکان لینک به مطالب وبلاگ رو نگذاشتید؟ ضمنا توضیح اول وبلاگ در جای بدی قرار گرفته و اگر بگم که چند بار مراجعه کردم و فکر کردم مطلب آخر هست و به سرعت کلید بک رو زدم ، تعجب نکنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد