( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

جهان اقتصاد وگاف های پیاپی

در اینکه یکی  از  مهمترین کارکردهای مهم  رسانه ها  آموزش مخاطبان است تردیدی نیست . قدر  مسلم  آنکه اجرای  این  مهم  منوط  به  تدبیر  مدیران  و متولیان خبره ای است که علاوه بر آنکه عزم خویش  را  بر  تحقق  آن  جزم کرده اند به زوایای حساس بر انگیز  این  امر  نیز وقوف کافی داشته باشند.یکی از این نکات  لزوم  دقت   وافر  در  استفاده  از  تعابیر  ،  واژگان ، تصاویر  و...  آنهم  به  شکلی  صحیح  و  ملموس  است.  روزنامه   جهان  اقتصاد از آندسته نشریاتی است که حداقل    این   شایبه  را      ایجاد   می کند  که  حتما    این قواعد در آن  بیش  از  برخی  نشریات  رعایت  می شود .  اما    چنانچه     سری   به    آرشیو     این   روزنامه    در   روزهای  گذشته   بزنید   به  گاف های آنچنانی برخورد  خواهید   کرد که  این  گمان  را  در  شما  تقویت  خواهد  کرد  که  این نشریه  هیچگونه   نظارتی  حداقل   در  محتوای  مطالب صفحه  نخست   خود    ندارد .  چندی    پیش   این   روزنامه  در   راستای  خلق  واژگان   بدیع  کاربرد   واژه کژدار و مریض را  به  خوانندگان  خود   پیشنهاد   کرد    و   امروز    نیز    ضمن   استفاده   از   واژه   "ضرب العجل"  در تیتر نخست خویش از آنها خواسته است ازاین پس از این واژه استفاده کنند. گمان می رود آنچه امروز بر سر جهان اقتصاد آمده است ناشی ازرفتن سیف ا...یزدانی سردبیر پیشین این نشریه است. به هرحال کشف سایر گاف ها را به شما و متولیان این نشریه واگذار می کنم.

نظرات 5 + ارسال نظر
سهیل 1384,07,20 ساعت 12:32 http://loveyou.blogsky.com

سلام . خوبی ؟ مثل همیشه خوب و به درد بخور بود . متن های متفاوتی می نویسی . لذت بردم . منم به روزم .. چقدر به پدر و مادر احترام می گذارید ؟ موفق باشی عزیزم

سیما امینی 1384,07,20 ساعت 16:10

آنقدر مطالبت زیباست که گاهی مجبور میشوم مدتها اینجا بمانم.امیدوارم موفق باشی

سلام:قصد داشتم تا به انچه در وبلاگت نگاشته ایی نظر دهم اما بر ان امدم تا بر کامنتی که بر روی وبلاگم نوشته ایی نظر دهم // ابتدا از دقت نظر و حوصله ایی که در خواندن ان صرف کرده ایی تشکر می کنم که نشان می دهد هم خبرنگاری و هم اهل تحقیق و حاضری برای یافتن جستجو کنی //اما امریکا به مدد کدام تمدن توانست لباس رزم قرن ۱۸ را بر تن کند و چگونه توانست دو تا یکی بالا برود .//بی تردید کورش با هیچکس قابل قیاس نیست اما من با صراحت اعلام می کنم بعد کورش جهان بسیار کورش دید که نخواست انها را بشناسد //در مورد دمکراسی در عراق اری با اینکه با جنگ و کشتار برای رسیدن به دمکراسی موافق نیستم اما وقتی پدیدار شود در دراز مدت ارمغان دمکراسی را به همراه می اورد // از کمونیست نسخه ایی ناقص توسط بی خردان به جهان تجویز شد که افرادی مانند استالین و فیدل کاسترو و انور خواجه و دیگر رهبران کمونیست جهان که فقط عاشق قدرت و اعمال نظر خود بودند // موفق باشید

مثل همیشه بود و خواندنی.آپ کردم نمیای؟

سعید 1385,02,16 ساعت 20:30 http://jahaneghtesad.com

سلام من امروز وبلاگ شما را دیدم. از این که به مسایل مربوط به حرفه خود علاقه نشان می دهید خوشحالم اما از شما می خواهم که در برداشت ها و قضاوت های خود عمیق تر و دقیق تر باشید. شناخت شما نسبت به حهان اقتصاد- آقای یزدانی و جزییات مناسبات بین مدیران روزنامه و یزدانی آگاهی کافی ندارید. بنا بر این احتیاط بیشتر کنید تا مطالب و اظهارات شما استحکام بیشتری پیدا کند.
در ضمن برای این که بدانید کار ها و نوشته های شما هم با دقت مطالعه می شود یاد آور می شوم که دو کلمه <است> و <برای> همیشه جدا از هم نوشته می شوند .
به سطر پایانی خبر خودتان در باره آقای دکتر توکلی یک بار دیگر نگاه کنید.
از آقای دکتر توکلی صمیمانه پوزش می طلبم.

از دقت نظرتان سپاسگذارم.امیدوارم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد