( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

حق التالیفی ها کارگران ارزان!

حکایت حق التالیفی ها حکایت شنیدنی تحریریه های ماست. این جماعت که دانش حرفه ای غالب آنها کمتر از  سایر روزنامه نگاران نیست با آنکه ممکن است زمان زیادی را نیز صرف حضور در  محیط  تحریریه ها  کنند  لیکن  به بهانه هایی چون  نبود  مجوز  لازم  برای  عقد  قرارداد، تعدیل نیروهای انسانی شاغل به کار در  سازمان و... از تغییر نحوه همکاری خود  با  مجموعه  محروم می مانند.بکار گیری  این  طیف در  مطبوعات به مثابه نگرشی  است  که  صاحبان حرف  و  مشاغل  در بکارگیری  کارگران  ارزان  داخلی و اتباع   خارجی کشورهای  همجوار  در  سالهای  اخیر داشته اند. طولانی  بودن  زمان  حضور  این عده نیز هیچگونه تعهدی  را  برای  جذب  آنها  فراهم  نمی کند.حق التحریری ها می دانند که ورود   هر تازه  واردی به محیط  تحریریه ها  لاجرم  پایه های  حضور آنها را متزلزل  می سازد .   از   سویی    دیگر   ساختار مدیریتی مطبوعات ما آنقدر  با  تمایلات  حزبی عجین گشته است که تنها گرایش حزبی، تعلق ووابستگی به اشخاص و  منافع  اقتصادی  است  که می تواند شانس حضور دایم آنها را افزایش دهد. عده ای بر این باورند که سایه سرد و  بی فروغی که امروزه بر فضای تحریریه های ما تجلی یافته است،  بخشی  متاثر  از احساس نا امنی  روزنامه نگاران و بخشی دیگر در نتیجه عملکرد نامطلوب مدیریت هاست که هردو این عوامل با اصلاح سیستم فعلی آنهم در کوتاه مدت از میان خواهد رفت.

نظرات 3 + ارسال نظر

من هم يک خبرنگارحق التاليفی از اين دست را می شناسم که مدتهای مديد برای يک هفته نامه محلی کار کرد و آخرکار هم به بهانه نبود مجوز استخدام عذرش را خواستند

رسول 1384,07,13 ساعت 17:56 http://www.riyal.blogfa.com


به نام خداوند یکتا
با سلام خدمت شما دوست عزیز
وبلاگتونو دیدیم مطالب خوب و جالبی نوشتین: خوبه نشون میده که برای بهبود هر چه بهتر وبتون دارین زحمت میکشین
برای همین ما تبادل دو طرفه لینک به شما پیشنهاد میکنمیم"""به چه دلیل؟
1= بازدید روزانه سایت ما بیش از 40 نفره و اگه شما هم تو وبلاگ ما باشید صد در صد کسانی هستن که از طریق ما یه وبلاگتون سر میزنن(به بازدیدهامون حتما نگاه کنید )
2= افرادی از نقاط مختلف کشور شبانه روز برای تبلیغ این سایت فعالییت میکنند (کسانی هم هستن که حتی عضو سیستم میشن)
3 = هدف اصلی سایت ما کسترش کتاب و کتابخوانی درسراسر کشور و در کنار آن کسب در آمد
4 = در دسترس بودن دیگر وبلاگ نویسان و رفع مشکلات و یاری جستن ازیک دیگر
5 = معامله عادلانه دو طرفه هم ما و بیشتر شما دوست عزیز
دوست گرامی در صورت تمایل تبادل لینک لینک ما www.riyal.blogfa.com
را با عنوان ((( اولین وتنهاترین راه قانونی کسب در آمد در ایران دارای مجوز رسمی ))) تو وبلاگتون بزارین و در قسمت نظرها به ما اطلاع بدین تا ما یلافاصله شما رو در قسمت پیوندها (لینکتونو) بزاریم تو سایت
با آرزوی موفقییت برای شما به امید پیشرفت هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران
شاد. پیروز و سربلند باشید بازم بهتون سر میزنیم



سلام
بی هیچ مقدمه ای نوع نگاهتان به روزنامه نگاری را می ستایم. فضایی که آن را تصویر کردید مهمترین خطرش این است که زمینه را برای ظهور قلم به مزدهایی فراهم می کند که مهمترین دغدغه آنان نان است!
البته فعالیت در این عرصه برای آنان که تنها به مسئولیتهای اجتماعی حرفه روزنامه نگاری می اندیشند جای بسی سپاسگزاری دارد. موفق و موید باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد